Vop je Bert. Boest je Ernie.

Merktaal. Of ‘verbale identiteit’, als je dat liever hebt. Zijn we steengoed in.

Je merk praat. De hele dag.

Met advertenties, je website, via email.

Op Instagram, LinkedIn en Tiktok.

En je wil dat elke zin je merk sterker maakt.

Maar ja, schrijven.

Pfff.

Lastig.

Je weet heus wel dat je geen d/ t-fouten mag maken, dat je niet teveel onwelvoeglijke of nee, bijvoeglijke naamwoorden in een zin moet proppen en dat je je eerste zin nooit met ‘Ik’ mag beginnen, maar dat is allemaal advies over wat je niet moet doen.

Dat helpt je niet.

Je wil positief advies, over wat je wel kan doen.

Een inspirerend merkmanifest waar je van gaat popelen.

Formules die je helpen om rapper-die-rap een boodschap te schrijven die inspireert, informeert of activeert.

Een tone of voice die klopt met wat je wil zijn als merk.

En je wil ook weten hoe je met elkaar een tekst beter maakt, zonder welles-nietes.

Zodat elke zin optelt.

Zodat je tijd wint en energie.

En blije klanten.

Zullen we het daar eens over hebben?

Merken met een schrijfwijzer van de joepie academie.

Zelfvertrouwen en herkenbaarheid. Lekker.

Wat we allemaal voor je kunnen doen.

Aftrappen met een masterclass.

De beste manier om het gesprek over nieuwe taal te beginnen.

Zoveel mogelijk mensen bij elkaar, iedereen een plank, een pen en een paar geeltjes en aan het werk.

Schrijven, lezen, luisteren en lachen.

En drie dingen leren over schrijven die je al veel eerder had willen weten.

Samen een manifest schrijven.

In drie sessies van een halve dag.

Met zoveel mogelijk verschillende mensen aan tafel.

Eigen medewerkers, klanten, studenten, opdrachtgevers, leveranciers, partners.

Zonder corporate oeleboele.

Voor iedereen te begrijpen en vooral: raak.

Een contentstrategie uitwerken.

Is er een merkmanifest?

Dan werken we dat in een wip uit in kernwaarden, onderwerpen, doelgroepen, formules en tone of voice.

Zal je zien.

Een schrijfwijzer maken.

Als je consistent en herkenbaar wilt schrijven – en dat wil je – zijn er twee dingen belangrijk:

1. Dat je weet wat je wil vertellen.

2. Dat je weet hoe je dat wil vertellen.

Precies dat zetten we in een schrijfwijzer.

Stap voor stap. 

Merktaaltraining geven.

Goede gewoontes ontwikkelen.

Een schrijfroutine die werkt en die past bij wat je voor elkaar wil krijgen.

Leren hoe je samen een tekst beter maakt zonder welles-nietes.

Testimonials. Check.

Wat opdrachtgevers zeggen:

‘Ik kan iedereen de joepie academie aanbevelen. Communicatiemensen, teamcoaches en ook cultuursessie-organisatoren. Je gaat veel helderder denken.’

Nienke Bloem – Customer experience manager bij KPN

‘Het effect van twaalf weken bloggen: 150 nieuwe leads en 40% meer bezoekers op de site.’

Bob van der Steen –  partner bij Grant Thornton

‘Sinds de joepietraining weet ik dat schrijven veel makkelijker is als je schrijft zoals je denkt.’

Mara Spruyt – Organisatie-adviseur bij Kessels & Smit

‘Heerlijke masterclass van de joepie academie: creatief en snel tot de kern komen in vijf zinnen.’ #outsidein #TEDxAmsED

Barbara Capel – Projectleider

‘Wil je duidelijker schrijven? Sneller? Begrijpelijker? Doe een joepie-training. De allerbeste schrijftraining ever.’

Lidewij van Oosterom – Senior marketeer bij Telfort 

‘Vanaf nu blijf ik bij mezelf bij alles wat ik schrijf. En ik vraag me af: heb ik plezier als ik hieraan werk?’

Cor Overduin – partner bij Grant Thornton