Think of it this way: you have the same voice all the time, but your tone changes. You might use one tone when you’re out to dinner with your closest friends, and a different tone when you’re in a meeting with your boss.

 

(uit de ‘Mailchimp Content Style Guide’)

 

(leerzaam stukkie, Google maar eens)

 

Zullen we eens kijken hoe dat werkt in de praktijk?

 

Stel, het is half één ’s nachts en je rijdt al een klein uurtje rondjes door je buurt op zoek naar een plek om te parkeren.

 

Je hebt een beheurlijk harig dagje achter de rug, dus je wil wel eens die stinkauto uit en lekker onder de wol.

 

Net als je hebt bedacht dat je toch maar weer op dat haveloze industrieterrein voorbij  de ring gaat parkeren, zie je ineens een plek.

 

Hèhè.

 

Dan zie je een andere auto snel in dat plekje piepen.

 

Wel verdomme.

 

Stel dat in die andere auto Lange Frans zit

 

Dan stap je uit, tik je vinnig met je doodshoofdring tegen het raampje en zeg je: ‘Moven pik, ik was hier eerst.’

 

Maar als in die andere auto Maxima zit, klop je hoffelijk met een andere – onberingde – vinger tegen het glas en zeg je: ‘Neem me niet kwalijk mevrouw de Majesteit, maar zou u misschien gewoon onder het Paleis op de Dam willen parkeren?

 

Snappie? Dan leer je snel 😉

 

Nog niet helemaal?

 

Dan heb ik een ideetje: aanstaande dinsdag geef ik van 12 tot 2 een gratis webinar: ‘Ontdek je eigen tone of voice’.

 

Vertel ik je iets over – ja hèhè – tone of voice waar je de rest van je leven plezier van hebt, bij alles wat je schrijft.

 

Dat je het weet.

 

O, en inschrijven kan hier: https://dejoepieacademie.nl/webinars/.

 

Maak er een wellevende woensdag van!

 

Joep.

Winkelwagen
Scroll naar top